Grosales holistiske model
De funktioner i virksomheden, der ikke retter fokus nok på salg, således at sælger øger effektiviteten, de bør rette fokus ind på dette. Resultatet er en dokumenteret gevinst på ”21%” i toplinjen.
Pointen i modellen er, hvordan alle funktioner med en direkte eller en indirekte indflydelse på sælgers arbejdsproces skal støtte op om salg og sikre vækst. Dette er sjældent tilfældet – og derfor denne model. En CFO skal have kendskab til og løse de opgaver der sikrer salgs-ressourcer, mv.
Det, som sætter en ny cyklus i gang, kan være forandringer fra strategien der skal implementeres ud igennem organisationen. Salgsafdelingen planlægger for sælger og salg eksekveres. Disse processer er de kendte og de fungerer typisk godt. Lykkes man her, så er salget ”hjemme”, og så kommer man typisk bedre ind i mersalg og krydssalgets nuancer. Krydssalg og mersalg er dog helt andre discipliner at planlægge og gennemføre, og disse kan understøttes væsentligt fra afdelinger som kundeservice, levering, marketing mv.
Al indirekte support og ledelse rundt omkring salg i alle funktioner og processer skal tilrettelægges med øje for at opnå den højest mulige salgs-effektivitet: Dermed ”Sådan er ansvar og opgaver defineret for de funktioner der er organiseret tæt på salgets processer”!
Byg de koncepter og værktøjer til din virksomheds udfordring – og få en simpel dokumentation der sikrer alle disse aktiviteter på den lange bane for alle funktioner.
Få mere information – Ring til Kim Tingleff Bruun på 2170 0151